به گفته مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد، این بسته آموزشی برای سه گروه مخاطب دانش‌آموزان، والدین و معلمان طراحی شده است. همچنین این بسته، آموزش‌های لازم را جهت پیشگیری از پوسیدگی دندان کودکان با روش‌های جذاب ارائه می‌دهد.

علیان خاطرنشان کرد: آغاز اجرای آزمایشی این طرح در مدارس حاشیه شهر تهران است و در ادامه، در ۲ هزار و ۲۸ مدرسه ساخته شده توسط بنیاد ۱۵ خرداد در کل کشور و نهایتاً تمامی مدارس ابتدایی کشور عملیاتی خواهد شد.

وی تصریح کرد: به دلیل این‌که در حدود سن ۸ سالگی دندان‌های شیری به مرور زمان شروع به افتادن می‌کنند و دندان‌های دائمی جای آنها را می‌گیرند، بهترین دوره برای ارائه آموزش‌های لازم جهت پیشگیری از پوسیدگی دندان، مقطع دوم دبستان است و این بسته آموزشی ناظر به همین مقطع تحصیلی طراحی شده است.

وی با تاکید بر تداوم برنامه طرح پیشگیری از پوسیدگی دندان کودکان گفت: این طرح در فازهای بعدی در مدارس ساخته شده توسط بنیاد ۱۵ خرداد و مدرسه‌های سایر مناطق محروم و روستایی سراسر کشور اجرا خواهد شد.

علیان با اشاره به دیگر اقدامات بنیاد ۱۵ خرداد در حوزه خدمات اجتماعی اظهار کرد: تاکنون طرح‌های مثبت حرکت ۱ و ۲ با هدف اهدای اقلام توانبخشی مانند ویلچر، واکر، عصا و تشک مواج به معلولین اجرا شده است.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد افزود: تجهیز پارک‌های کشور به تجهیزات بازی ویژه معلولین، غربالگری‌های اسکلتی- حرکتی کودکان جهت پیشگیری از معلولیت کودکان و تأمین کمک هزینه خرید عینک و کاشت حلزون شنوایی در مناطق کم برخوردار از جمله دیگر برنامه‌های بنیاد در این حوزه است.

علیان با اشاره به طرح مناسب‌سازی مسکن معلولان تاکید کرد: مناسب‌سازی ۱۰ هزار منزل مسکونی برای معلولین از برنامه‌های مهم بنیاد ۱۵ خرداد در سال آینده است.